De UCI Gravel World Championships 2025 vinden op 11 en 12 oktober plaats in de regio Zuid-Limburg. Dat heeft de internationale wielerunie UCI bekendgemaakt, nadat de oorspronkelijke gaststad Nice zich terugtrok als organisator vanwege organisatorische en kalendertechnische uitdagingen.
De ASML Zomerspelen, het sport- en beweegprogramma voor kinderen in de Brainport-regio, krijgen een vervolg voor de komende drie jaar. Na een succesvolle eerste editie in 2024, waarbij ruim 1.035 kinderen deelnamen, zetten initiatiefnemers ASML en het BrabantSport Fonds samen met More2Win het programma voort tot en met 2027.
De Amerikaanse rockband Linkin Park verzorgt op zaterdag 31 mei het hoofdoptreden tijdens de UEFA Champions League Final Kick Off Show by Pepsi in de Allianz Arena in München. De show vindt plaats vlak voor de aftrap van het belangrijkste Europese clubvoetbalduel van het jaar en wordt wereldwijd live uitgezonden.
Esportsorganisatie Team Liquid introduceert in samenwerking met sportmarketingbureau Goalden de eerste editie van Company Clash, die plaatsvindt op 9 oktober in TivoliVredenburg in Utrecht. Dit evenement richt zich op bedrijven uit de IT- en B2B-sector en combineert esportscompetities met netwerkmogelijkheden en teambuildingactiviteiten.
GL Events, beursgenoteerd op Euronext Parijs, heeft een overeenkomst gesloten met het organiserend comité van de Aziatische Spelen 2026. De internationale groep gespecialiseerd in evenementenorganisatie zal verantwoordelijk zijn voor diverse aspecten van de organisatie, waaronder ontwerp en conceptontwikkeling, installatie van faciliteiten zoals catering- en mediagebieden, beheer van toegangscontrole en accreditatie, en het organiseren van medailleceremonies.
Coca-Cola wordt vanaf 1 juli de nieuwe Official Partner van Feyenoord en Stadion Feijenoord, beter bekend als De Kuip. Hiermee neemt Coca-Cola het stokje over van PepsiCo, waarmee Feyenoord na een samenwerking van 25 jaar afscheid neemt. De samenwerking heeft niet alleen impact op het frisdrankenaanbod in De Kuip.
Reineke Boot is per 7 april commercieel directeur van de Tour of Holland bij TIG Sports & Events. In haar nieuwe rol wordt zij verantwoordelijk voor het versterken en verder uitbouwen van de commerciële strategie en het partnernetwerk van de zesdaagse wielerkoers.
AFAS Software prijkt vanaf het seizoen 2025/2026 opnieuw als hoofdsponsor op de shirts van AZ. Na een eerdere periode van twaalf jaar als hoofdsponsor verbindt AFAS zich opnieuw voor vijf jaar aan de eredivisieclub uit Alkmaar. AFAS blijft tevens naamgever van het stadion waar AZ haar wedstrijden speelt en van het AFAS Trainingscomplex in Wijdewormer.
Rotterdam Ahoy loopt voorop in de transitie naar een duurzamere evenementenbranche, en nodigt u uit om deel uit te maken van deze groene revolutie. Als een van de grootste multifunctionele locaties van Nederland verwelkomt Rotterdam Ahoy jaarlijks miljoenen bezoekers voor een divers scala aan evenementen, variërend van internationale congressen en beurzen tot sportevenementen en concerten. Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) met 35 zalen, een indrukwekkend auditorium (RTM Stage), prachtige foyers en expositieruimtes, biedt de ideale setting voor zowel grote (internationale) congressen als meer intieme zakelijke bijeenkomsten. In het streven naar duurzaamheid hebben we onszelf ten doel gesteld om een leidende rol te spelen in de transitie naar een milieuvriendelijkere en verantwoorde evenementenbranche.