Live Nation Entertainment verstevigt haar positie op de Japanse livemuziekmarkt met de overname van Hayashi International Promotions (HIP), een van de meest toonaangevende concertpromotors van het land. Met deze strategische zet krijgt Live Nation, al marktleider wereldwijd, directe toegang tot de op één na grootste muziekmarkt ter wereld en vergroot het zijn invloed op zowel internationale als Japanse artiesten.
HIP, ruim veertig jaar geleden opgericht en gevestigd in Tokio, heeft een trackrecord opgebouwd met het organiseren van concerten van wereldsterren als Bruno Mars, Maroon 5, U2, Taylor Swift, The Weeknd en de Red Hot Chili Peppers. Ook bracht het bedrijf grote internationale festivalmerken als Slipknot’s Knotfest en Ozzfest naar Japan. Sinds 2021 staat Kaori Hayashi, dochter van oprichter Hiromichi 'Massy' Hayashi, aan het roer van HIP.
De overname past in de ambitie van Live Nation om haar wereldwijde netwerk te combineren met lokale expertise, waardoor meer internationale supersterren Japan kunnen aandoen en Japanse artiesten een groter internationaal podium krijgen.
“Met Live Nations wereldwijde netwerk en de diepe lokale kennis van HIP zal deze samenwerking het livemuzieklandschap in Japan versterken,” aldus het persbericht. “Meer wereldsterren zullen Japan bereiken, terwijl J-pop wereldwijd zichtbaarder wordt en Japanse artiesten nieuwe internationale publieken kunnen aanspreken.”
Kaori Hayashi blijft als CEO verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van HIP en zal de integratie van beide bedrijven begeleiden. De financiële details van de overname zijn niet bekendgemaakt.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.